Dagens citat

"Tänk att någon vill vara ihop med oss. Det är väl underbart."

Anna-Karin Hammar om gemenskap med Missionskyrkan

"När jag ser Tony Guldbrandzén i hatt tänker jag på Paulus ord: En liten är bra för magen."

Dag Sandahl till undertecknad när Tony G anländer till universitetshuset efter middagspausen.

...och naturligtvis...

Bertil Murrays sång till eget gitarrkomp, tillägnad Svenska Missionskyrkan. Får jag be Bertil lägga ut texten här?

Och jag har blivit utlovad en hyllningssång till de prästvigda kvinnorna under Bertils anförande imorgon med anledning av motionen om femtioårsfirandet.

Slutligen. Min morgonliga ansträngning har gett oväntad frukt. Ekumenik-Johan har lovat mig ensamrätten till avslöjandet när han äntligen tänker tacka ja till en biskopskandidatur.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...