Kyrkomötet 2006

Gruppmöte - alltid intressant. Lunch på Göteborgs nation - också intressant - och två timmars lunchpaus. Botaniserade på Gospelhörnan. Länge sen jag var inne i en teologisk bokhandel, men dom har inte samma atmosfär som Arken i Lund. En andaktsbol med Bonhoeffertexter blev det i alla fall.

Plenum på eftermiddagen. Frågestund med Kyrkostyrelsen. Britt Louise Agrell klar icg tydlig som vanligt. De andra i KS är säkert kunniga, men jag tycker karisman saknas. Dag Sandahl är annars klart piggast. Svenska kyrkans egen åsiktsmaskin. När börjar han blogga? Dock finns en FK-motion som jag funderar på att rösta ja till. Utskottets argumentation övertygade inte.

Yngve Kalin är till min stora glädje med den här gången. Brilliant! Dock, sittandes på Skarabänken lurar han ändå på att gå på Göteborgs stiftsmiddag istället för att gå med oss till den italienska restaurangen. Hrm! Gör han allvar av detta, kommer jag återigen få vatten på min kvarn och hävda att kvpm dissar!! *fniss*

Men jag förstår om han vill gå med sina kompisar. Hyssna är ju rätt långt från Skövde, ändå.

Läser för övrigt en bok om Valerie Solanas. Den är så spännande så att jag skulle kunna hoppa över middagen för att läsa den istället. Men jag tränar mig på grupptillhörighet ikväll.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...