Julstök på jobbet

Vissa arbetsuppgifter känns knappt som arbetsuppgifter utan bara kul. Julkrubbesamlingar med förskolebarn är ett sånt exempel. Idag har vi gjort succé två gånger. Jag fick vara vis man men såg mest ut som en talibankvinna med prinsesskrona. Vi tågade in jättehögtidligt, Johanna gick före med turban och dilevaskjorta, Sten-Inge gick efter och spelade ormtjusarmusik på flöjten. Imorgon kör vi igen.

Ett par händelser framöver har också blivit planerade, men det känns som om det mesta adventsruschet är över. Nu väntar jag på snöööö... imorse slapp jag leriga tassar, men den tidsbesparingen förloras på bilruteskrapning. Jaja. Det ä roligt nästan jämt. (Jag skulle önska mig en sån där fjärrkontroll som dom har i Ensam Hemma 4. "Bil, varm!")

Snö och julstämning och skönsång hittar du här.

Andra bloggar om:
,
,

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...