Beteendet?

Statliga ungdomsstyrelsen diskuterar med rätta om det inte är dags att strypa bidraget till de religiösa ungdomsförbund som säger nej till enkönad samlevnad. Drygt 40 miljoner kronor delas ut årligen till förbund vars företrädare kan uttala sig som:

- Själva beteendet kan vi inte acceptera men vi accepterar människorna, säger Edward Sköllerfalk, riksordförande i Pingst Ung, när han får frågan om hur hans förbund ser på homosexualitet. (Dagen)




Själv funderar jag på om jag kan acceptera det beteendet - att uttala sig på det viset om människor - hos en kristen människa. Naturligtvis gör jag det, eftersom jag tycker att demokrati och yttrandefrihet är bra idéer. Däremot tycker jag att det bör finnas vissa kriterier hos ungdomsförbund som uppbär statliga bidrag för sin verksamhet. Att diskriminera homosexuella är inte ett sådant kriterium, tvärtom.

Kaliber

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...