Varning - detta inlägg innehåller genusperspektiv och kan uppröra icke normkritiska läsare
Jag tycker att brödföretaget Pågens nya reklam är tröttsam. "Lingongrova" lanseras med hjälp av en bild på en människa och en tecknad lingonkvist. Var lingonkvisten är placerad är olika beroende på människans kön vilket karaktäriseras av uppspänd biceps på maskulin arm respektive flätor på feminint ansikte.
På den maskulina människan är lingonkvisten placerad på den spända bicepsen. På den feminina sitter lingonkvistar i öronsnibbshöjd.
Budskapet? Män behöver bröd för att få starka muskler, kvinnor behöver bröd för att få snygga örhängen. Eh?
Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023
Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...
-
Vänner, fick precis ett mail från en person som undrar över lämpliga presenter vid diakonvigning. Jag minns att vi har diskuterat vigningspr...
-
Enligt uppgifter från deltagare vid det nyligen avslutade Oasmötet i Borås har Oasrörelsen nu gjort ett kyrkopolitiskt uttalande mot könsneu...
-
När öppnade du en dörr senast? Ja, kanske när du skulle gå ut genom din dörr hemma för att ta dig till kyrkan, du kanske öppnade dörren ...