Förälder till en homosexuell, bisexuell, transperson eller queer?

Jag fick en länk på mailen med en fin text som riktar sig till dig som har ett barn eller en anhörig som är hbtq-person. Den finns på webbplatsen beyondexgay.com som är en bra sajt för den som varit med om exgay-upplevelser.

(It can be as simple as gay guys trying their hand at football and lesbians sitting in on a Mary Kay Makeup makeover to something as serious and severe as electroshock therapy.

The idea is to find change from unwanted same-sex desires and gender differences. In some cases the experience is religious-based, but not always. It can be done within a group, in one-on-one sessions or solo.)


Så när ditt barn kommer ut, kommer han, hon eller hen till sig själv och du har en särskild kallelse "att bringa välsignelse och helhet i deras liv. Sök hos Gud och inte hos människor så kommer Gud att leda dig.

Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. Finns det någon bland er som ger sin son en sten när han ber om bröd (Matteusevangeliet 7:7-9)"


Bön: I min Gud har jag funnit styrka, i min Herre har jag allt. Han har öppnat för mig en väg och bytt min ängslan i jubelsång, och bytt min ängslan i jubelsång.

Amen.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...