Svenska kyrkan kommunicerar

Tyvärr hade jag inte möjlighet att medverka i bloggseminariet vid Svenska kyrkans KOM-dagar , men Per Westberg var där och gjorde inför det en lista på alla som bloggar med (uppenbar) anknytning till Svenska kyrkan. Imponerande! Och jag hade koll på nästan alla.

Men hrm...

"I Skövde pastorat jobbar Karin Långström Vinge som präst. Karin som också sitter i Kyrkomötet är mamma, fru, husse och tråkkyrklig och är en veteran i den kyrkliga bloggosfären."
Nog för att jag bejakar queertänkande och könsrollsöverskridande, men husse vet jag inte om jag är. Men kanske musse? Eller hatte? :)

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...