Hur slipper man bli twinglad?

Sedan några veckor lägger DN och SvD med hjälp av Primelabs/Twingly in blogglänkar i anslutning till sina artiklar på webben. Detta har lett till att dessa tidningar uppmärksammas mer i bloggosfären, vilket en del tolkar som att bloggare länkar för att få läsare. Se till exempel kommentarerna hos Beta Alfa.

Själv har jag under hela min "bloggkarriär" länkat DN (sällan SvD) men fått många nya besökare via DN. Hur mycket dessa besökare egentligen läser är svårt att veta. Jag har bara sporadiskt kikat på blogglänkarna. Men om twinglandet ska fortsätta måste det framgå vilken blogg som länkas, annars kommer folk att tröttna. Många blogginlägg är rena referat utan att något nytt eller någon ny vinkling tillförs. Och så fungerar bloggandet. Ibland har man verkligen inget att säga, men länkar ändå. Men jag tror att DN-länk-klickarna förväntar sig kvalitet. Därför undrar jag: hur slipper man bli twinglad? Eller vore det inte bättre om man skulle kunna välja när man vill bli twinglad?

Andra bloggar om: ,

intressantpingat

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...