Årets-listan

Sara har listat årets och uppmanar oss att hänga på. Och det måste jag ju.

nyhet: Kvinna blir biskop i Lunds stift.

Skvaller: Bönderna. Vad ointressant!

Plats: Svenska kyrkan - överallt.

Vardagsmys: Borsta härliga hundpälsar.

Seger: Kyrkostyrelsen blev klar med ordning för välsignelse.

Flopp: Psykvården.

Författare: Sandra Gustafsson

Bok: Maskrosungen

Film: Oj..passar på den

Skor: Mina mockastövlar med kilklack

Väska: Min underbara bruna

Plagg: Jeans och T-shirt.

Modehändelse: Min nya frisyr. (Lugg plus två färger)

Designer: Min frissa. :)

Accessoar: Diadem

Artist: Lily Allen

Låt: Smile

Hatlåt: Gilla läget..gillalalalaläget...

Love-to-hate-kändis: Christer Sturmark (fast jag hatar honom verkligen inte men jag gillar inte hans åsikter)

Irriterande kändis: Wanja Lundby Wedin

Tv-program: Kvarteret Skatan

Dokusåpa: Bonde söker fru - bröllopsavsnittet.

Sämsta dokusåpa: Trälen

ögonskugga: Crémeögonskugga L´Oreal

Mascara: 2000 Calorie Max Factor

Doft: Skogen

Hårprodukt: Kerastases Oléo-relax

Läppglans: Lancomes Juicy Tubes (jordgubbsmak)

Créme: Summer Glow från Dove (plus som alltid Elizabet Ardens eightourcreme)

Handcréme: Vaseline Intensive Care.

Blogg-must-have: Könsneutral äktenskapsbalk.

Modevision av mig själv inför våren 07: Balanserad. Smart. Smal.

Att göra: Fortsätta skriva, läsa, känna, vara glad, nyfiken, sur och arg.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...