Skandinavisk psalmbok

Hej alla!

Jag hoppas att ingen misstycker om jag här gör lite reklam för min blogg, "Scrolle, lege!", eller snarare för ett litet projekt jag har där. Jag tycker att vi i den skandinaviska (utan att påstå något annat om utomskandinaviska språk) språkfamiljen har en väldigt fin psalmtradition. Därför har jag börjat knåpa lite på en "Skandinavisk psalmbok". Någon gång har det slagit mig att en sådan psalmbok kunde vara till hjälp för utlandsförsamlingarna, som ofta samarbetar skandinaviskt. Men framför allt ser jag det som en kul grej, och ett sätt att lära känna nya psalmer. Jag hoppas att många vill komma med tips på vad som bör vara med, och kanske t.o.m. på vad som absolut inte bör vara med.

Välkomna att bidra!

Mvh

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...