frälsarkrans i trä efterlyses!

jag *hade* en frälsarkrans i trä, men den har förkromit eller på annat sätt bortsturlats, och numera finns det (väl?) bara frälsarkransen 2.0 i glas att köpa (om man inte vill lyxa till det och köpa kransen med äkta stenar, då, ju), och jag gillar inte den riktigt, trots att det ju är fantastiskt att människor i indien får en chans att försörja sig själva och sin familj genom att tillverka glaspärlorna.

jag har försökt få tag på en (helst två, så jag kan ge bort en av dem till någon jag tror skulle behöva den) frälsarkrans i trä, men inte lyckats. därför vänder jag mig nu till läsarna av den här bloggen.

tack på förhand!

/ mumrik


Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...