Det är kul nästan jämt

Skulle sätta mig och göra en disposition för morgondagens predikan när jag kom på att omvärldsanalys i form av Expressens nöjessidor nog är en bra förberedelse.

Haha! I nästa Robinsonomgång har dom helt vanliga människor, eftersom det inte är så kul i längden med bara folk som ligger och solar i 16 avsnitt. Så i höst kommer socionomer och lärare. Då blir det väl vanligt iaf. :)

Varit på Coop och handlat grejer till sonens sandlåda. Han botaniserade friskt på leksaksavdelningen och ville ha allt. Han fick 1 gräsklippare, 1 skottkärra, 1 spad/krattset, 1 stor lastbil, 1 liten lastbil och 3 små bilar.

Jag är ingen curlingförälder, kommunens sopmaskin är mer min grej.

Nu ska jag bara bygga sandlådan också.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...