FRA-lagförslaget åter till utskottet

Allt tyder på att lagförslaget tar den enda vända som är rimlig, dvs tillbaka till utskottet. Väl arbetat under dagen i riksdagen av två av riksdagens yngsta ledamöter, som hänger med i tiden och vet vad dom pratar om. Annie Johansson och Fredrick Federley med flera är verkligen dagens hjältar. Tack!

Ett bibelcitat från profeten Jeremia kan vara på sin plats (utan djupare tanke i övrigt):

"Men jag svarade: "Nej, Herre, min Gud, jag duger inte till att tala - jag är för ung!"

Då sade Herren till mig: Säg inte att du är för ung utan gå dit jag sänder dig och säg det jag befaller dig!"



Uppdatering: Läs diakon Sofi Lindfors om FRA och själavården.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...