Ur gästboken

"Här har vi Svenska Kyrkans nästa hjärteämne tycker jag. Det är kyrkans absoluta plikt att arbeta för att fler män ska bejaka sina möjligheter till graviditet.
Det är djupt reaktionärt att så enkelspårigt tala om moderkaka, livmoder osv. Här har både du Karin och kyrkan mkt att lära sig.

En annan sak jag irriterar mig över vad gäller kyrkan är allt tal om synden. Det är väl självklart upp till var och en vad han väljer att göra och inte göra. Vem har rätt att komma och säga att man gjort fel om man själv inte ångrar sin handling.
Skärpning Karin! Släpp de sista kvardröjande svartrockstendenserna.

Annars gillar jag din syn på det hela. Keep up the good work, snart är vi hemma. Religion är som det brukar heta opium för folket.

MVH Daniel"


Karin svarar: Igår när vi hade midsommarfest i kyrkan pratade jag med en pappa med en BabyBjörn innehållandes bebis. Han såg helt klart gravid ut. Rätta svanken och smilet. :) Föräldraskapet kan utövas på många sätt och det hänger inte alltid biologin.

Vad gäller synden så är det väl så att några etiska riktlinjer bör finnas. Men dem sätter inte kyrkan upp (som tur är, för remissvaren från Svenska kyrkan i olika etiska frågor, t ex transfrågor, är rent deprimerande). Ifråga om pedofiler, homofober, män som misshandlar kvinnor är jag mer än gärna en svartrockstendens.

Ha det så gott Daniel!

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...