Jaha, vad bra.

Jag var jättesugen på blåbärspaj. Jag har ett specialrecept med havregryn och massor med vaniljsocker. Så efter shoppingturen (ett par jättefina moccastövletter med kilklack, efter att maken lagt sitt veto mot ett par vita stövlar) åkte vi till Supermackan för att köpa blåbär. Har ju inte hunnit ut i skogen själv i år. Så kommer jag hem och har glömt av att jag feng shuiat skafferiet.

Fetbort med blåbärspajen. Som tröst introducerade jag mig i baginboxen redan till Hem till byn - reprisen.

Min underbara mor hade städat huset tills jag kom hem. Undebart. Jag har varit ledig, ledig! hela dagen. Kommer inte ihåg när det hände senast. Till och med hann jag med en makeover på framsidans rabatter och upptäcker att vissa objekt blommar för tredje gången i år.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...