Hem, ljuva hem

Kom till Skövde igår 21.15. Mitt tåg från Uppsala gick inte förrän 18.10, så Hakon (min farbror) bjöd mig på en god räksmörgås på järnvägsstationen. Det var roligt att få lite tid för oss själva, vi har mest sprungit förbi varann hela veckan.

Sonen var jublande glad när jag kom - att mamma åkt tåg var högst imponerande.
Det har varit en intensiv och rolig vecka, och det känns lite svårt att omställa sig till den vanliga världen. Men på måndag börjar jobbet igen, med full fart eftersom jag ju har en del att ta igen.

Ser fram emot att åka tillbaka till Uppsala igen i oktober - inte minst för att återse alla nya vänner.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...