Trevligt prästmöte

Till signaturen Kas som oroar sig för min moraliska standard ifråga om lyx och glans, kan jag meddela att jag badade 15 minuter i går eftermiddag i nedan avbildade bubbelpool, och jag tror inte det gjorde varken från eller till världspolitiskt eller salighetsmässigt.

Jag tror Gud tycker att jag kan få vila lite. "Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor..."

Annars har jag ätit ekologisk filmjölk och kravmjölk till kaffet.

Var på Café Liberal igårkväll och pratade FiSK. Jättetrevligt! Det känns som att vi ligger bra till!

Annars var det föredrag igår. Per Block och Göran Bergstrand - inte dom piggaste hästarna i stallet, kanske, men intressanta synpunkter ändå. Så sällan vi får tillfälle att samfällt känna oss som teologer - tyvärr.

Kul att känna och se att vi är så många!

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...