Fredagsfyran v 36


1. Hur ofta brukar du plocka svamp?
Jag önskar att jag plockar svamp i skogen oftare. Men jag blir arg när jag inte hittar några. Så svamp plockas någon gång i veckan på Supermackans champinjonlåda.

2. Vilket är det bästa sättet du vet att tillaga nyplockad svamp på?
Om jag får kantareller så steker jag dom, saltar och lägger på macka. Champinjoner är goda att ugnssteka tillsammans med grönsaker.

3. Plockar du all svamp du hittar och sorterar sedan, eller väljer du ut några få som du är säker på att de är ätliga?
Jag väljer ut dom som inte har så mycket jord på sig.

4. Har du någon gång gått vilse när du har letat efter svamp?
Nej.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...