Bloggrunda

Äntligen fredag, begravningen gick bra och nu väntar en och en halv ledig dag. Idag blir det en liten lunchbloggrunda tillsammans med ett härligt glas Nutrilett med chokladsmak.
Tack Sam skriver:

"Karin Långström-Vinge myntade i sitt inlägg "Vem vill vara kvinnoprästmotståndare" 050818 uttrycket nätverk för kvinnoprästmotståndare om Credo, OAS och Frimodig kyrka. I den unkna samlingen vill jag nu lägga till Kyrklig samling, Svenska kyrkans fria synod, Högkyrkligt.nu samt Missionsprovinsen."

Forfarande har ingen anmält sig som kvinnoprästmotståndare på min blogg - jag väntar.

Sia är arg.

"Jag är så totalt jävla asförbannad som en människa kan bli.Det pirrar i hela kroppen och jag vill mest av allt bara slå sönder något. Det kom igår kväll när jag var ute och gick en sväng (!!) och jag blev så arg så jag halvsprang hem. Sen gick det inte över. Det bara kokade i mig, och när jag skulle sova kunde jag nästan inte somna för jag var så förbannad."


Får jag rekommendera min lugn-och-ro-akupressur?

Helena har varit hos tandläkaren, Sara är trött på Gudrun och hennes utspel om äktenskapet. Jag håller med Sara:

Jag är kvinna, mamma, fru och syster - och jag är stolt och glad över det. Jag är första klassens medborgare - precis som alla andra. Punkt slut. Vi har alla samma värde.
Tor på Antigayretorik länkar till sin diskussion om homosexuella i kyrkan på Frimodig kyrkas diskussionsforum som blev abrupt nedstängd eftersom diskussionen hade behövt modereras för att få fortsätta.

Avslutar med något piggt. Kolla bilderna från Gaggas trädgård.

Trevlig helg!

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...