Felinställd


Haha, i samband med att jag fått en ny klocka och skulle ställa in den så tänkte jag att den kunde ingå i åtgärdspaketet "Karin blir ordentlig lagom till höstterminstarten", och komma i tid är ju inte min grej precis. SÅ jag tänkte att om jag ställer den fem minuter före exakt tid så kommer jag ju i tid, enligt min tideräkning.
Men det var ju helt fel. Ikväll när vi skulle ha mässa, sa Stina att nu börjar vi strax, men min klocka var ju bara tio i. Oj, vilket gott skratt jag kunde bjuda mina arbetskamrater på där. Om planen skulle funka skulle min klocka vara fem över ju.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...