Jan-Olof Johansson ny biskop i Växjö

Det blev som väntat domprosten Jan-Olof Johansson som med 60 % av rösterna idag valdes till ny biskop i Växjö stift. I ett pressmeddelande säger han så här:

– Jag är mycket glad över det förtroende som visats mig i detta val och jag känner stor lust att ta mig an uppdraget som biskop. Jag gör det med stor respekt och ödmjukhet med Guds hjälp.


Grattis och Guds välsignelse!


Slutgiltigt valresultat:

Jan-Olof Johansson 60,1
Per Eckerdal 12,2
Kjell O Lejon 10,5
Lisa Tegby 10,0
Dag Sandahl 7,1

Kyrkans tidning
Dagen.se
Håkan Sunnliden, präst i Värnamo, bloggar
POSK bloggar

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...