Humorstafetten

Jag har blivit utmanad av Charlotte Therese att vara med i humorstafetten. Eftersom jag är extremt tråkkyrklig kommer jag inte på något roligt alls att skriva. Men jag kan ju skicka er vidare till några skojigheter.

Det första bidraget kommer från Charlotte Therese eget kyrkosamfund katolska kyrkan. Den här tittar jag på så ofta jag har tråkigt.

Gå sen vidare till den här kollegan, och här kommer han igen. Helt galet om du frågar mig.

Där får det räcka med högkyrklig humor. Nu till lågkyrkligheten, som brukar kännetecknas av sk bönegrupper. För ett tag sen fick jag en rolig bok från Erik på Kjellbergs förlag - Hermans hemgrupp. Alla som någon gång varit med i en hemgrupp kommer antagligen att känna igen sig. Dom ber inte bara, hela tiden.



Boken rekommenderas varmt! Och ni som vill fortsätta humorstafetten uppmanas att verkligen göra det.

Andra bloggar om , .

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...