Dagens citat

"Det enda nödvändiga är att söka och finna Kristus och han finns både i Ordet och i Medmänniskan."

Biskop Tony i Härnösand sätter ner foten i heberleindebatten. Läs föralldel också ärkebiskop Anders Wejryd: Ska kyrkan tjata om klimatet?

"Jag tjatar om det eftersom jag genom missionen och det kyrkliga biståndet fått klart för mig vilket pris som betalas av dem vi sällan ser i Sverige.
Jag tjatar om det för att jag tror att religionen kan få oss att våga satsa, våga sticka ut och våga ta oss an till synes omöjliga uppgifter. Vi hör till en religion vars stora berättelser handlar om kriser som hotar allt – och om utvägar som öppnas ur kriserna!
Jag tjatar om det för att tron egentligen handlar om ömsesidig relation, inte om ägande eller behärskande."

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...