Ur gästboken

Elise skriver:
"om ateism...jag tror manfår vara glad för den. Den har tvingat kyrkan att tänka över sina maktanspråk.Det är inte så länge sen man inte fick tänka ateistiska tankar. Om inte ateism funnits hade människor fortfarande gått i kyrkan av rädsla och socialt tvång, istället för att som nu frivilligt söka sig dit.Mina vänner är ateister nästan allihop, och jag var det tills ganska nyligen. Behöver jag säga att de flesta är godhjärtade? Det finns tokateister, men tokkristna är nog vanligare.Bevara mig från de tvärsäkra. Förresten är du söt (och inte ful som någon skrev) "

Karin svarar: Ja, friheten är verkligen värd att applådera. Håller helt med dig och vilken livsåskådning vi har hänger inte ihop med graden av godhet. Tack för komplimangen - jag försöker så gott jag kan.

Kommer på en videosnutt från Allram Eest som kan tillämpas på tokmänniskor som försöker övertyga oss våldsamt. Ibland är det bättre att vända andra kinden till. Enjoy.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...