Helle sadlar om

Marta kommenterar Helle Kleins intåg i prästämbetet. Kyrkans tidning skriver också. Men av intervju i Kyrkans tidning framgår att hon "haft samtal med Caroline Krook och det verkar fungera." Men hallå, antagningskonferensen? Jag har egentligen ingen anledning att diskutera andras väg in i kyrkan, men jag tycker nog att utgångspunkten för prästkandidater bör vara att vilja arbeta i en församling, om man ska prästvigas. Men hur som helst, hon kan tillföra oss mycket.

Uppdatering: Helle svarar mig på sin blogg:"Jag kan försäkra Karin om att jag tänker gå samma väg som alla andra som har för avsikt att bli präster - har för övrigt gjort all församlingspraktik för Lunds stift, där jag var antagen som prästkandidat en gång i tiden för tjugo år sedan, men kompletterar nu med praktik i Stockholms stift i november/december."
Helle Kleins blogg


Andra bloggar om: ,

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...