Beslöjad

Jag läste reportaget i Dagens Nyheter i morse, och berättelsen om Elin och Terese som konverterat till islam lämnar mig ingen ro. Att tro på Allah och följa islam är i sig inget problem. Men varför beslöjningen? Jag vet att jag skrivit positivt i bloggen förut om slöjor, men nu blir jag klart tveksam. Rätta mig om jag har fel, men visst verkar det som att dom bär de mer extrema beklädnaderna för att 1. synas 2. förbättra sin självkänsla ?
Det var väl inte det Profeten menade?

Läs också Dilsa Demirbag Stens DN-ledare om slöjor.

Andra bloggar om:
,
Andra bloggar om DN-artikeln

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...