Mello deltävling 3: mina tips

1. BWO. Får härliga associationer till aerobicsstället Workhouse i Lund där jag hängde rätt mycket under studieåren. Trots att BWO står stilla får jag massa roliga koreografiidéer i hjärnan. Böj på benen, folks! Jaja, vidare går dom, men undrar om inte folk protestavstår att rösta. Jag blir inte förvånad om dom inte går vidare.

2. Jessica Folcker. Det är inte alls tufft att jobba redan första veckan efter förlossningen. Melodifestivalen kommer tillbaka, men inte första veckan med den nya lilla människan. Men. Den här diskussionen hade aldrig media dragit igång om det vore t ex Patrik Isaksson som hade blivit pappa i tisdags. Hoppas att Jessica med familj iallafall blir nöjda. Låten? Nja, här hämtar jag allt jag glömt i köket.

3. Gregor. Erkänner: lyssnade bara 15 sekunder.

4. Jessica Andersson. Skövdes stjärna, ikväll med boxertrosor och linne. Annars en jättebra låt som säkert går vidare. Vad bra hon sjunger! Vidare.

5. The Poodles. Vår 2-årige son älskar att spela luftgitarr. Här kommer allas ögon att riktas mot lillen som rockar loss så chipsen yr.

6. Elysion. Årets operakvot härmed uppfylld. Vad spännande! Vidare!

7. Patrik Isaksson. I en klass för sig. Kommer att höras fem gånger om dagen i radion hela våren och sommaren. Vidare.

8. Kayo. Schlagerstänkare. Men vi har redan Linda och Kikki, så den kvoten är väl fylld.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...