Gästboksfråga från Dag - varsågod att svara!

Karin
*** Du har ju ett stort nätverk som också inkluderar en hel del vänner i Svenska kyrkan, och du vet att jag är glad åt dig och din alltid så positiva & uppmuntrande hållning till en Generation X(+++) som jag )
*** Med ditt nätverk undras om du kunde hjälpa mig till mera kunskap och insikt i en fråga som kommit mig väldigt nära, nämligen våra trosfränder (alltifrån Katoliker, Nestorianer, Evangelikaler till Sv.K) i Kina. Sedan en kort tid har jag en Kategori China
- där du kan se mina musings/(f)undringar...
*** Skulle du kunna lägga ut en kort liten post om Vad Sv.k. säger om Sveriges (inkl kyrkans) Tystnad om Kina? Är det helt enkelt världens beroende och dyrkan av pengar och girighheten som är största orsaken till tystnaden?
Pax et laetitia
//Dag Sr aka Peregrinus

Yes. Vad säger Svenska kyrkan? Det verkar som att Svenska kyrkan i utlandet tänker etablera sig i Kina - ett steg på vägen till ett tydligare engagemang, kanske? Läs också information från Sida.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...