Bloggberoende?

Hittade Svartankas bloggberoendetest, och lyckligtvis klarade jag mig hyfsat. :)

´


1.Du får dåligt samvete om du inte uppdaterat din blogg på två dagar.
Absolut. Jag känner ett stort ansvar för att mina läsare ska veta exakt vad jag tänker. :)
2.Du vet vad WordPress, MovableType och TextPattern är för något, och du har testat alla men vägrar använda det förstnämnda av sökmotorspolitiska skäl.
Jag orkar inte ta såna hänsyn. Det är tillräckligt jobbigt att vara ekumenisk.

3. Du har tid att skriva och/eller läsa sådana här topplistor.
Absolut. Jättekul. Jag älskar topplistor.

4. Du irriterar dig över, och engagerar dig i, att kvällstidningarnas bloggar inte har kommentarsfunktion.
Frågan är om det är bloggar eftersom dom inte har kommentarsfunktioner.

5.Du loggar in på din statistiksida för att kontrollera referrals minst fem gånger om dagen.
Nja, nästan iallafall.

6. Du blir lite varm i kroppen när kända bloggprofiler lämnar kommentarer till dina inlägg.
Jag är läst, alltså finns jag.

7. Du har testat att blogga från mobiltelefonen, för att se om du kan läsa bloggar även när du sitter på bussen eller puben.
Så oteknisk som jag är, måste jag ändå ha en vanlig dator för att kolla om det verkligen funkar.

8. Du rensar med jämna mellanrum bort 50-75 bloggar, som du inte längre läser, från din RSS-läsare – det vill säga 4% av det totala antalet.
Har jag någon RSS-läsare? :o

9. Du vet vilken sjukdom Erik Stattin har.
Nej, det vet jag inte, men nu måste jag ju kolla.

10. Du stannar uppe halva natten för att se på filmer eller läsa böcker, bara för att ha något att blogga om dagen efter.
Självklart! Vad gör man inte för sina läsare? ;)

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...