Arbetshandledning

Idag har jag varit på arbetshandledning i grupp på Lilleskog, den andra av våra stiftsgårdar som också är själavårdscentrum för Skara stift. Arbetshandledning är jättebra och helt nödvändigt, och det borde alla som vill som jobbar med människor få.

Det innebär att vi sitter sex personer och en "fröken" i en rund ring, så berättar man om något, så får dom andra känna vilka känslor dom får och sen jobba med problemet. Otroligt lärorikt att höra andras berättelser, och idag har jag lärt mig lite till om mig själv också.

Till lunch var det fläskfilé med champinjoner och bönor, klyftpotatis med sesamfrön på samt sallad. Dessert: mandelbiskviparfait med blåbär. Den var sådär god, men klyftpotatis med sesamfrön kan jag verkligen rekommendera.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...