Okej med anonyma inlägg?

Nu behöver jag lite synpunkter från er, kära bloggare. Jag har blivit fundersam på det här med anonyma inlägg. I min tråd Vem vill vara kvinnoprästmotståndare kom debatten bl a att handla om huruvida den anonyme skribenten kunde stå för sina åsikter eller inte, eftersom han valde att vara anonym. Jag tycker att det är okej med anonyma inlägg. Men om man vill sätta i system att vara anonym på nätet känns det bättre att ha ett nick än att skriva "anonym". Även om jag inte vet vem t ex "Pyret" är, så har jag en bild av den personen, har läst vad den personen skrivit osv.

Den anonyme skribenten i ovan nämnda tråd har tagit illa upp (liksom någon av dem han/hon debatterat med) och skriver inte längre här. Jag har varken tid eller lust att moderera inläggen, och därför får man finna sig i tuffa tag.

Hur tänker ni? Tillåter ni anonyma inlägg? Varför? Varför inte?

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...