Kreativ jämt

Igår gjorde vi en jätterolig familjegrej. Vi åkte till Kinneveds kyrka utanför Falköping och gjorde ett program om Lina Sandell. Vi sjöng allsång (allpsalm?!) och jag berättade en massa om hennes liv och hur det var på 1800-talet. Innan jag studerade Lina tyckte jag att en del av hennes texter var väldigt depressiva, men det är ju inte så konstigt eftersom hon inte själv var den piggaste hästen i stallet, precis.

Lisa sjöng Trygga Räkan, och jag skulle också sjunga. Det blev bara en solosång för min del, "Jag kan inte räkna dem alla..". Jag skulle egentligen sjunga Modersvingen också, ni vet den som Carola sjunger, men innan hade nån skojat om att den heter Moder- svingen, och då blir jag SÅ fnissig.

Jag har ingen vidare teknik just nu, måste squeeza in min röstcoach i höst.

Dagens middag: Räksallad alt. kycklingsallad. Man får välja. Rhode Islanddressing 3%.
Har hämtat bantningstabletter som kom till Supemackan. Man ska gå ner 5 kilo på varje tablett. Fab. Om det funkar. Det står att fettet bara "rinner bort".

Skriva predikan också. Rörde till det i veckan, så det är både dop och mässa. Jag pratar nog fritt, så det inte blir så långt. 45 minuter är lagom för familjemässa.

Min favoritserie 22.20: Forsytesagan - love it.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...