Ingen särbehandling

Läser med förtjusning att det inte blir något grönt kvinnoförbund. Vaddå då, är det inte bra att kvinnor organiserar sig och träffas och utbyter tankar och erfarenheter precis som männen gör i sina fina klubbar och i bastun.

Det tyckte jag också när jag var ung och idealist. Forum för kvinnliga präster - nixpix, jag ska in i domkapitlet och lägga min dyrbara tid där *ironisk*.

Problemet är just det här. Fungerar kvinnogruppen som en påtryckargrupp, så tycker jag dom är helt okej. Därför stöder jag t ex kvinnojourerna. Men om kvinnoföreningen blir en motsvarighet till mansföreningen (Socialdemokraterna, Centerpartiet, Odd Fellow osv) så är det enligt min mening waste of time.

Barbro Hedvall (undrar om hon är släkt med vår informatör Hanna) skrev underbart att tiden då man måste kvalificera sig i kvinnoorganisationen innan man får plats i partiet, är b o r t a.

*
Haha, när jag hade letat igenom servern två gånger igår gick jag ner till Sonjas helt vanliga bokhylla och drog ut en helt vanlig pärm. Av den framgick att BML (inte tidningen utan kollegan Boel-Marie) hade fått min doplördag så jag kunde sova lugnt.
God helg!

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...