Trendenser

Borde lura på morgondagens (dagens) Johannestext, men Femina är en så trevlig tidning att fördjupa sig i medan maken ser på hockey. Kollade lite på matchen, men blev sur i andra perioden när Canada slängde bort svenskarnas klubbor för att få egen fördel i numerärt underläge.

(Haha! Vilken grej! Vi knycker psalmböckerna för alla manliga präster i Missionsprovinsen. Fast det är klart...dom är ju dom som har numerärt underläge.)

I vår och sommar får vi iaf ha vida kjolar istället för minikjolar, kilklackssandaletter istället för tortyrboots men....jag kommer att sakna chiffongsjalen och top med tryck som Feminaredaktionen råder oss att slänga. :(

Lite integritet måste man ändå ha, det är nog det som Clarre Crafford försöker mena med den knepiga boken jag försöker läsa. Han har så lustiga teorier om allt. T ex varför man drar i håret, varför man läser tidningen på toaletten, varför alkohol är en härlig drog.

Saknar gender- och queer aspect, det tycker jag är ett måste om jag ska ha något verkligt utbyte av en bok. Det ända är att Clarre dissar Småstjärnorna på TV4 eftersom dom förvillar barnen så dom tror dom är vuxna.

Tänk att man måste vara psykoprofessor för att göra såna analyser. Hallå, alla barn gillar väl att klä ut sig och måla sig i ansiktet. Det gör vissa av oss fortfarande varje morgon, så att vi tror att vi är vuxna.

Ibland måste man vara mer vuxen, t ex vid begravningar med minnesstund. Då har jag inte min vanliga outfit, jeans eller linnebyxor med tröja och aerobicsdojor, utan kostym och svarta skor, och absolut plattångat hår. Då känner jag mig nästan som 29,7 år.

Clarre är orolig för att vi inte vill vara vuxna. Men det är så skönt att inte ta allt ansvar. I onsdags t ex, frågade jag chefen om det var ok att ta med kaffet på mötet. Jag frågade Niclas på Bilia om bilen jag köper verkligen inte är en såndär stadsjeep - "neeejdå, det är det inte." Så läser jag i DN Motor att den visst räknas som stadsjeep.

Men jag står för att jag har en sån! Säkerheten för mina barn och djur är viktigare för mig just nu än koldioxidhalten i Västra Götaland. Oj, så får man nog inte skriva. :P

Älskar glitterpennor! Speciellt i grönt och rosa. Clarre skulle nog hyperventilera om han såg alla infantila stjärnor och figurer i hans Bok.

Puderögonskuggan och svart fibermascara är helt ute, på måndag ska köpas Clarins Soft Cream Eye Color (cremeögonskuggor på tub som är ljusa, skimrar ordentligt på locken och varar länge) samt Kanebos 38 grader (den perfekta sommarmascaran som inte löser upp din cremeskugga, den sitter i vattnet och är lätt och fräsch på fransarna. Och Malin Berghagen använder den).

Så bra tjejer, för när ni har slutat gå på myten om "because you´re worth it", och bestämmer er för att begära högre lön vid nästa lönesamtal så vill det till att ha en mejk som sitter.

(Eller börja jobba i kyrkan. Här har vi lönekartläggning av osakliga löneskillnader.) Godnatt!

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...