Brännässlekriget har börjat

Idag är det verkligen krig på alla fronter. Kanske symboliskt eftersom Jesus idag enligt traditionen avslutar sin journey på jorden. Blir kanske inte ordning igen förrän Pingstdagen.

Iallfall. Nästa vecka ska jag på delkurs 2 på den fördjupade själavårdskursen på Lilleskog och jag tänkte att det kanske är läge att börja på kurslitteraturen.

Det är nåt med Clarence Craford som får mig att få värsta cravingsarna. Redan på sidan 12 blev jag sugen på chokladbollar. Efter sidan 20 började jag hetsäta micropopcorn.
Jag står inte ut med psykoanalytiskt porrspråk, 1800-talsbiologism och total avsaknad av andliga perspektiv.

Går över till lugnare aktiviteter, som att läsa Göran Bergstrand. Då är jag tillbaka på min planhalva. Mums!

Men jag blir inte av med den irriterade känslan så jag anfaller dom späda brännässlorna. Bort med dom och på med täckbark. (Psalmer fungerar som mental täckbark, har jag tänkt på)

Kollar i filon och blir chockad när jag upptäcker att jag inte alls är ledig på lördag utan har kyrkliga handlingar (betyder dop eller vigsel) men jag har inte varit på varken dopsamtal eller träffat några brudpar. Så jag slänger in till Kyrkans hus och börjar leta på servern om vi har några bokningar på lördag.
Men vi har tydligen börjat med ett annat system sen jag var tjänstledig så jag hittar inga bokningar sedan våren 2003.

Jag får väl vila i min väntan, som vi säger i branschen och utöva lite
friskvård under tiden. :)

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...