Ni har väl vid det här laget läst i Metro och på Kyrkans tidnings webb vad som nu uppdagats om min vän, kyrkomöteskollega och partikamrat. Och flera förväntar sig en kommentar av mig,särskilt som jag offentligt kritiserat en annan kyrkomötesledamot för att hålla sig för mycket under bältet.

Personligen har jag lärt mig oerhört mycket av Å. Jag har blivit inlotsad i rätt komplicerade ärenden i ett utskott som inte alltid är lätt att förstå sig på. Han har gjort stora insatser för kyrkan. Men allt det tenderar ju att komma i skuggan av det som nu händer.

Detta är oerhört tråkigt, mest för de tjejer som var indragna i kopplerihärvan. Jag hoppas att de får all den hjälp och det stöd som de behöver. Kanske det ändå kan komma något meningsfullt ur den här situationen, som att vi faktiskt får förstå att sexköp inte alltid är något som "fula gubbar" eller tragiska asociala personer håller på med. Det kan faktiskt vara en av dina vänner och vi har alla ett stort uppdrag att arbeta mot ojämställda attityder i samhället. Det är inte okej att köpa en annan människas kropp.

Å kommer förmodligen att lämna sina politiska uppdrag, och vår gruppledare säger till Kyrkans tidning idag att "han är ju vald, vi kan inte utesluta honom. Det bästa är att han själv tar ett sånt beslut och drar konsekvensen av sina handlingar."

Det känns så vansinnigt...onödigt. Han har idag lämnat alla uppdrag för FP och FiSK.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...