Bilder från äventyrslägret på Kyrkekvarn

Helgens uteläger med äventyrskonfirmanderna blev riktigt lyckat! Maria, Angelica, Rasmus, Veronika, Albin och jag var på Kyrkekvarns lägerplats Lyckorna med våra två äventyrsgrupper mellan fredag och lördag. Fredagskvällen innebar mest regn men inte en sur min så långt ögat nådde.


Den här utsikten skulle jag vilja ha varje morgon när jag kliver ut!








Kyrkbröd och vin i P-kryssetbägaren, för att använda tonåringarnas eget språk. Kyrkbröd tycker jag låter riktigt fint. Och alla vet numera hur man säger Kristus på grekiska.






Paddla kanot är ett måste när man är på läger. De flesta fattade direkt hur man styr och var i kanoten man ska sitta för att få det lättast.








Presenningar spänner man upp mellan träd för att få skydd från regnet. Och kreativa Angelica finner stöd i en kratta. Alla ser vi ju att det är ... ett kors som håller tillvaron uppe.

kyrkekvarn.se

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...