Utanför gränsen

Häromveckan rapporterade SR Skaraborg om den kristdemokratiske kommunpolitikern i Götene som kom på ett nytt grepp att komma åt felparkeringarna i hemkommunen, alltså att lägga ut bilder på förövarna på nätet.

Idag redovisar GP sin enkät om hur kvinnliga politiker (eller politiskt valda kvinnor som jag i analogi med min egen bransch tycker de borde kallas)blir osynliggjorda i politiken. Bland annat intervjuas min kyrkomöteskollega Maria som säger:

- Många passerar gränsen för vad som är acceptabelt. Det kan vara språkbruk eller vänskapliga klappar, en del gör det på ett sätt som inte är okej. Men jag själv har inte tagit skada av det, om det behövs säger jag till eller markerar. Vissa personer känner jag inte längre någon respekt för överhuvudtaget.

Tja. Varför inte lägga ut bilder på de män och kvinnor som felorienterade i huvudet beter sig olämpligt, så att vi vet vilka vi ska undvika att rösta på nästa gång?

Läs mer om härskartekniker.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...