Sommar och ateister

Den 7 juli sommarpratar prästkollegan Olle Carlsson i Sveriges Radio P1. Ej att missa. Hans bok Kristendom för ateister bör heller inte gås förbi.

På tal om ateister ja, nu kan humanetikerna andas ut för den här gången. Skolavslutningarna är över, och nu riskerar inget barn att eventuellt välsignas förrän till adventssamlingarna i december *ironisk*.

Dag Sandahl konstaterar på sin blogg att "en sur ateist är en bra ateist, tänker jag, när jag hör hur en arg anförvant hoppat på prästen förra året för att han välsignat. Som om en präst i kyrkan INTE skulle välsigna! Det är naturligtvis roligt att ateisterna räknar med det som prästen gör. Gud give att fler gjorde det."

Jaja, att bli välsignad är ju inget som är farligt utan helt nyttigt. Då tycker jag det är värre med den på sina håll anskrämliga och näringsfattiga skolmaten som serveras.

Jag har väl förresten vidarebefordrat skojet om ateister, men jag gör den en gång till för säkerhets skull.

En ateist är en person som ställer sig längst bak i kön till korvkiosken. När han äntligen kommer fram stirrar han stint på korvförsäljaren och vrålar: "Jag ska minsann inte ha nån korv!!"

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...