Karin Långström Vinges blogg...nu också i Finland

Jag har läst Kyrkpressen på nätet ett tag nu. Det är Svenskfinlands mest lästa tidning och berör kyrka, samhälle och kultur. Det är intressant att följa vårt det kyrkliga samtalet i vårt östra grannland genom svenskspråkiga bloggar och andra webbplatser. Idag har jag också registerat min blogg på kyrkpressen.fi och hoppas kunna delta mer i diskussionerna på "andra sidan". (Tidigare har förstås mina predikningar på Predikantbloggen som administreras av Kalle publicerats även på kyrkpressen.fi.)

Så får sägas att de finlandssvenska (hoppas jag skriver rätt beteckning nu) har ett gott arbetsredskap i kyrkpressen.fi. Önskar att den svenska kyrkkulturtidningen Kyrkans tidning också kunde förstå möjligheterna i god samverkan med bloggarna - genom att använda länktjänsten Twingly eller att låta ledarskribenter och krönikörer blogga. Där har Dagen kommit mycket längre - men så har de också en bloggare som webredaktör.

Uppdaterad 21:51: Ändrar Sverigefinland till det korrekta Svenskfinland.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...