Om vårt konfirmandarbete i Skövde

Artikel i Skaraborgs Läns Allehanda som pdf. Tipstack till Ulla.

Uppdaterat 23/2Vår "gamla" konfirmand Hanna är dessutom med i årets upplaga av Confirmare (Svenska kyrkans tidning som delas ut till blivande konfirmander).

Saxat:

"Och Svenska kyrkan får toppbetyg.
-Jag tyckte det var jättebra arrangerat alltihop så det blir en femma i betyg till kyrkan! Och återträff har vi redan blivit inbjudna till.

Hanna träffar ofta sin konfirmationspräst.
-Hon frågade mig om jag ville hjälpa till med kören, så det gör jag varje vecka. Att konfirmeras var bara positivt för mig."


Andra bloggar om: ,

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...