Gästboksinlägg

"Såg att du kallade Skaratidningen för Skaraborgs läns allehanda. Du menade förmodligen Skaraborg läns tidning, för allehanda finns i Skövde. Annars är din blogg en av de mest läsvärda jag stött på och du har ett enormt bra språk. Men hur har du tid? / Thomas"

Karin svarar: Ojdå. Det är klart, det vet jag ju. Kul att du uppskattar min blogg - tack! Tiden är det lite olika med. Ofta skriver jag ner saker som jag tänkt länge eller kortare tid på. Jag får en hel del tips. Tyvärr hinner jag inte surfa så mycket. Igår skrev jag till exempel inget alls. Jag håller nämligen på med Jesper Svartviks senaste bok om bibeltolkningens bakgator.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...