Djurrättskommunitet i Tidaholm

För några dagar sedan skrev jag om Annika Spaldes och Pelle Strindlunds djurrättsteologibok. Det finns mer att berätta om dom: tillsammans med Klaus Engell-Nielsen bor de sedam september förra året i en lägenhet i Tidaholm där de systematiskt arbetar med djurrättsfrågor, enligt Svenska Dagbladet med inrikting mot kyrkor, församlingar och enskilda kristna. Jag hittar inte deras webbplats (om de nu har någon), men jag vet att de gjorde en bönevaka utanför Swedish Meats i Skara (Scan i folkmun), och att de kommer att picknicka på deras uppfart på skärtorsdagen. Spännande!

Jag önskar att det fanns ett mellanting. Att vi som tycker om kött kunde få vara med någonstans - jag tycker ju att uppfödning och slakt ska gå rätt till! Men längst in är jag vegan...att jag äter kött får jag nog skylla på syndafallet...


Andra bloggar om: , , ,

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...