Smart

Lyckades precis radera en hel grupp i Outlook-kontakterna när jag bara skulle radera Christine. Det är så dumt så klockorna stannar. Markerar man en person och klickar på krysset ska väl bara den markeringen försvinna. Eller? Ska man verkligen behöva spara kontakterna på cd, omattifall man skulle råka radera dom?!

Nu får jag göra om alltihop. Jag är redan sur eftersom jag har missat Hem till byn och glassbåtarna är slut. Men dagordningen till onsdagens konfirmandlärarsamling ska ut oavsett om jag känner för det eller inte.

Jag ska beställa usb-minnen till halva arbetslaget. Men jag begriper inte hur jag ska kunna hålla ordning på ett usb-minnet, när jag inte ens lyckas hålla reda på pennor och läppglans. Man kanske kan extrautrusta usb:n med GPS, eller med en liten mobiltelefon så man kan ringa till den.

Annars har dagen innehållit både plus och minus. Imorgon träffar vi träningsskolekonfirmanderna igen, och jag funderar på om jag ska prioritera handledningen eller ägna tiden åt att röja undan på skrivbordet. Men. Man ska leva som man lär, så det blir nog handledning i alla fall. Och så brukar ju Ulla på stiftet fixa så gott fika.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...