Våga byta land / av Z999

Jag råkade nyligen stöta på en platsannons från USA, främsta anledningen till att den var intressant för mig var lönen och att jag råkar ha kvalifikationerna (som är mycket lågt värderade på den svenska marknaden).
platsannonsen

Lönen är alltså 60.000 till 100.000 $ (DOLLAR!!!) om året! Det skulle krävas väldigt mycket bidragsfuskande i Sverige för att komma upp i den lönen.

Hur gör man för att få arbetstillstånd i USA? Hur pass känsliga är dom på åldern (jag är inte i bästa åldern för svenska marknaden)? Jag har mailat dom om det och dom skrev något konstigt tillbaka och frågade hur jag kunde söka jobb alls om jag ansåg mig själv vara drabbad av ålderdomssvaghet (det är jag inte. Arbetstillstånd och annat fick jag ta reda på själv.

Nån som vet något om att jobba i USA? Hur är skatten? Är det någon mening med att satsa på sånt här när man har fyllt 50?

/Z999

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...