Nygammalt? //Inlägg från morgondimma

Hur länge är en nyhet en nyhet?

Jag tittar på reklam nu igen (Jag MÅSTE sluta med det för jag blir bara upprörd) Jag menar
Lyckliga ögon av ett visst linsmärke, Jordnötter med elegant paprika... ELEGANT???!!??? Och dagens favorit.. Saftigt torrfoder... Jag ryser!! Nåja det var inte det som upprörde just nu.

Istället var det ett kosmetikaföretag som med orden NYHET och NU LANSERAR VI, visade upp en burk med klet. Om det nu inte hade stått klart och tydligt att kletet vunnit nåt pris redan 2005... så var det med den nyheten.

Ett par månader är det kanske ok att prata om nyhet men inte i åratal!

En kul reklam då som motvikt... IKEA-damen med garderoben, hennes joggingskor och festdelfiner är bara BÄST!!

/morgondimma

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...