En bra dag

Underbart!
06.00 Vaknar av mig själv, pigg.
06.15 Laddar kaffebryggaren, bloggar,läser jobbmail, (åt jag frukost?)
07.00 Väcker sonen med min tupp-mobiltelefonsignal = given succé.
07.45 Förbereder mig inför träningskonfirmandlektion.
08.25 Anländer till S:t Matteus kyrka och träffar dem jag ska ha konfirmander med.
08.50 Den första träningskonfirmanden anländer.
09.50 Lektionen slut. Skrattat och sjungit så jag har ont i magen.
10-11 Dricker kaffe i Matteus i olika kombinationer.
11.30 Åter "hemma" i Markus, läser mera jobbmail och får till ett riktigt bra schema för vår nya assistent.
12.00 Naturdiet, kravbanan och tre plommon
12.15 Får craving efter körsbärstomater, drar med mig keramik-Ingalill till Aspetorp och fixar ett kilo körsbärstomater, ett halv kilo tomater och fyra gurkor. Allt giftfritt.
13-14 Däckad i ungdomslokalens soffa pga magknip
14-17 Kvicknar till, dricker kaffe, fixar resten, åker hem, handlar kyckling på Supermackan.
17.45-19.00 Glamour och Bollibompa
19.00-20.00 Leker, fixar kyckling, bearnaisesås (på flaska, of course) och fullkornspasta sedan jag bränt vid fullkornsriset för andra gången den här veckan.
20.00-21.00 Kvällsfixar sonen, nattar (sjunger Vargsången parallellt med omläsning av KG Hammars samlade verk) och slumrar till själv.
21-23.30 Blogga, disk in i diskmaskinen, tvätt in i tvättmaskinen, nyheterna, ut med hundar.

Man kan ju inte säga att jag har tråkigt.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...