Dag 1 snart slut

Alltså, det här är störtkul. Vad mycket roliga människor det finns. En del verkar jättekompetenta. Moderatdamer i dräkt och fotriktiga skor. Frimodigkyrkaherrar med konstiga kors. Skäggiga poskare. Andra riktiga kufar.

Idag har vi haft gruppmöte och gått igenom ungefär hälften av motionerna. Vi är femton personer i FiSK-gruppen och det gör att alla har möjlighet att yttra sig i alla ärenden. Lunch intogs på Göteborgs nation. Ris, korv och fisk - inte mycket till GI-mat, men å andra sidan förväntas man ju gå upp för universitetshusets trappa några gånger per dag. Kvällsbuffén var helt okej. Sedan fortsatte jag och den ordinarie Åke i tillsyns- och uppdragsutskottet att gå igenom motionerna i vårt utskott. Det är roligt att fundera ut vilka tankar som ligger bakom motionerna. Allt är inte guld som glimmar.

Uppsala är inte alls så studentikost som jag väntat mig. Lund känns mer genuint. Och mer i smeten! Jag blev lite förvirrad, faktiskt igår, när jag åkte tåg från Stockholm. Mil efter mil med bara skog. Det trodde jag vi hade patent på i glesbygden.

Jamen, Uppsala ligger ju på en slätt, sa någon, men då har vederbörande inte vart på väschötaschlätta.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...