Varit hos frissan

"Idag krävs ett mirakel", sa jag imorse till min hårcoach, Birgitta på Frissoteket. Fruktansvärt kletigt, strävt, tovigt hår i en fruktansvärd tofs. Undrar om det egentligen är lagligt att gå ut sån på stan. "Jaha, vad är ditt störta problem?" undrar Birgitta, världens bästa och snällaste frisör. "Allt. Klipp av en decimeter." Sagt och gjort. Birgitta (som gillar mitt långa hår) plattar och försöker med "...men det är ju inte så slitet så att du behöver ta tio centimeter...", men bort ska det. Det ska lyftas, flyga, inspirera mig till nya härliga dagar i samhällets tjänst. Efteråt känns det fantastiskt skönt. Och skulle jag ångra mig, växer det ju alltid ut igen.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...