Församlingsverksamhet

Sådär. Konfirmandläger "avklarat". Den här gången känns det tyvärr som "avklarat". En del blev inte som vi planerat, och det sätter spår. Dessutom missöden, till exempel som att vattnet efter fem timmar var alldeles simmigt och illaluktande. Men å andra sidan är det intressant att föda 22 personer utan dricksvatten i ett dygn. Själv borstade jag tänderna i Ramlösa i morse. :)

Och stack iväg till Statoil för att få en mugg latte. Annars hade jag aldrig klarat dagen. Det är bra för introspektionen att sova på kallt golv med sovsäck och strandmadrass nån gång ibland. Jag har vaknat varje timma och därmed mitt i en dröm. Massa intressanta grejer. Vilket spännande inre liv man har egentligen!

Ett annat missöde var att jag lyckades häva i bacon i pastasåsen utan att steka den först. Vi vågade inte chansa, utan gjorde om den. Konfirmanderna tittade mkt misstänksamt på det vi lyckats åstadkomma, men dom åt faktiskt.

Sen skulle jag leka församlingspedagog och ha skapande verksamhet med cernitlera. Det tror man är enkelt. Det fanns ingen instruktionsbok med i paketen, så jag ringde en riktig pedagog, som sa att leran ska vara i ugnen en timma.

Så jag hivade in plåten med konfirmandernas konstverk när kycklingen kom ut. Efter ungefär en kvart skrek en av tjejerna: "Hallåeller, det luktar typ BRÄNT i ugnen. " Alla vackra kors och hjärtan hade svällt upp till groteska svarta korvar. Man skulle nog inte grilla leran i 225 grader. Alltså, cernitlera går bort. Annars var det mycket som gick bra. Trevliga konfirmander och duktiga konfirmandassistenter.

Nu ska jag försöka sluta må illa (har kvar avloppsdoftande vattendoft i systemet), ringa begravningssamtal och bädda ner mig i soffan med kidsen. Glamour, Bollibompa, kvällsmat, Dr Phil, natta lillen, sova.

I morgon ska jag börja flytten till S:t Markus! Som tur är, är Guds nåd ny varje morgon. :)

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...